2014.01.24. 13:35 MajorRoboz

Kukkantsunk bele most abba milyen folyamatok zajlanak szállodák és éttermek között.

Juhhuu! 
Bízvást állítom, az én hitem szerint vannak itt olyan momentumok amik kárt okoznak a magyar vendéglátásnak és a szállodaiparnak is!
A legnagyobb probléma: Nem igazán fogják fel a ténykedésük súlyát azt gondolom. De az is lehet, sőt valószínű, hogy nem is érdekli őket! Vagy ebben az egészben csak a pénz játszik főszerepet! Oké, persze lehet azt mondani most erre "de hát mindent az mozgat"! Igen! Ez így van!
Én szentimentális vagyok és elfogult a szakmával szemben. Ezt tessék figyelembe venni! :)

A fejétől bűzlik a hal! Tudom, hogy ezt tudjátok.
Front office… a szállodai recepciók titkos vagy nem titkos fiókjaiban különböző telefonszámok, éttermek szórólapjai, étlapjai bújnak meg szépen csendben arra várva, mikor érkezik el a pillanat a használatukra.
Előre lebeszélt, kialkudott fejpénzekért, ami akár 1.000,-Ft-tól 3.000,-Ft-ig terjedhet per kopf a szállodai dolgozók számára!
Igen!!! Van olyan étterem aki akár 3.000,-Ft-ot is fizet egy vendégért! Olyanok is az árak! Megy a bazseva meg a vircsaft ezerrel csak fogyasszon a kedves vendég rendesen. Amikor meg a számlát viszik egy vödör hidegvíz kíséretében - mert úgy kell őket fellocsolni a számla láttán - az már senkit nem érdekel.
A másik, hogy létezik persze az okosabb turista is aki kérdez és kicsit mérsékelt árakat akar, na ott kevesebb a fejpénz, de oda többet küldenek.
Van még ma is sok olyan régi, patinás étterem, aki mellett az idő elment, az óra megállt kb 20 évvel ezelőtt és nem csak a belső miliőről van szó, hanem a konyháról is.
Ott mi van!? Felszámolják még a wc papírt is, mert a fejpénzt ki kell fizetni.
Nem is beszélek itt már arról, hogy talán jobb volna egy kicsit jobbat adni mint 20 évvel ezelőtt!
Így hát sok étteremből havonta sok üzletvezető, tulajdonos vagy a franc tudja még kicsoda, kifutófiú módjára súlyos borítékokkal látogatja végig a szállodákat és osztja a lóvét, amit szépen aztán alsó és felső szinten szét risztelnek.
Igazából nincs ezzel semmi baj, csinálják. Ki nem szarja le!?

Ahogy én gondolom!
Ha hosszútávon szeretnénk ebből élni van másik út is, mondjuk az a nehezebb.
Mi a probléma?
Szerintem! Ha a szállodából rossz helyre küldik a vendéget!? Mi lesz abból? Na mi? Az, hogy még az is előfordulhat, hogy még a szállodába sem megy vissza a becsapott és elégedetlen vendég, mi több lehet, hogy az országba sem jön vissza többet és rosszhírünket kelti a világban. Kárt okoz, nem is kicsit!
Ezt engedik, hagyják! Lehet valamit tenni? Biztosan.
Persze én azt is értem, hogy a szállodák nagy része külföldi kézben van, ők meg nem fizetik meg, vagyis nem akarják megfizetni a jól képzett munkaerőt, a munkavállaló pedig megtalálja a módot egy kis fizetés kiegészítésre, ami adott esetben nem is kevés!
Lehetünk megértőek velük, de ha belegondolok akkor is így ment ez, amikor még nem volt ennyi szálloda külföldi kézben!
Ennyit erről!

Minden jót nektek!

komment


A bejegyzés trackback címe:

https://pestifalo.blog.hu/api/trackback/id/tr335779401
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása