2014.05.22. 16:13 MajorRoboz

Gulyás leves mustra 4.

Furcsa kettősség jellemzi a következő állomásomat, ami az előző írásomban szereplő hely (Paul's Bistro) közvetlen szomszédságában lévő Grappa étterem, pub és kávézó.

Szóval Grappa.

Nem is tudom hogy így elsőre sírjak vagy zokogjak!?
Hogy lehet az, hogy két egymás mellett lévő egység ennyire más legyen?
Az egyiket értem, a másikat viszont nagyon nem!
Gulyás leves, mert természetesen azt rendeltem.
Bográcsban - nem is akármilyenben – nikkelezett, füles és miegymás.
A leves zsíros, akarom mondani olajos, ami vastag rétegben fedi le a lényeget… Amolyan régi balatoni feelingem van. Az olajban megkockáztatom, hogy van pálmazsír is, nem igazán oldódott ki a paprika, szép szemcsékben tapad a bogrács oldalára az olajjal együtt.
Zöldségek szétfőzve, burgonya szintúgy. A számhoz tapad az olajos maszlag. Ízre sem mond sokat számomra.

Míg vártam a sült kolbászt - mert azt kértem - arra lettem figyelmes, hogy az enyhén szólva gusztustalan behívójuk hangosan, cigarettával a kezében a füstöt a vendég arcába fújva rendezgeti az életet a teraszon.
És igen! Ez kell, hisz  amint látom, a mellettük lévő helyen nincs tele a terasz. Igaz, ott a vendégeken látszik, hogy elégedettek, emitt pedig csak unott arcokat látok…
Megjött nagy nehezen a kolbász. Amikor megláttam kinyílt a bicska a zsebemben!
Az az igazi durranós debreceni kolbász volt, frituban kisütve, tudjátok, ami csak úgy robban, ha beleszúrod a villát.
Ez van kiírva magyar sült kolbásznak, mondjuk magyarnak magyar, de nem az az autentikus fajta…
Jött hozzá ketchup meg mustár is, mint a mekiben! Kicsi zacskókban, szó szerint odabaszta elém az amúgy is nagy unottsággal dolgozó pincérem.
Gondolom nem kell mondanom,hogy nem laktam jól!
Kértem a számlát.
Szép volt az is!
Felszámolták külön a köretet, plussz még kaptam 12% szervizdíjat is!
Ezzel csak az a bajom, hogy ezek közül egyik sincs világosan feltüntetve az étlapon.
A másik, ami furcsa volt a számomra, hogy rengeteget vártam… Közben figyeltem, és a másik teraszon folyamatos és gyors volt a munka.
Nem beszélve arról, hogy  - már tudom - az ételek fényévekkel jobbak!

Szegény turisták! Gondoltam magamban.., mi lenne, ha tudnák, hogy akár már 3-4 méterre tőlük is jobb lehet.

Észrevettem, hogy mostanában nem nagyon népszerűsítik a Váci utcát, és nem is tesznek semmit annak érdekében, hogy jobb, vagy színvonalasabb legyen a szolgáltató ipar eme szegmense.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pestifalo.blog.hu/api/trackback/id/tr196197078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása